Forum Strona Główna Problemy z Waszymi autami!! Spalanie
Obecny czas to Sob 2:37, 20 Kwi 2024

Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat
Autor
insert24
NOWY nie bić...



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Czw 13:54, 08 Lut 2007

Wiadomość
Spalanie
hej ! mam problem ze spalanie strasznie wysokie dochodzi do 14 l a przecież tak chyba nie powinno być z reguły 156 1,6 16V nie pala dużo i ta temperatura silnika czemu ma taki problem z podskoczeniem do 90 utrzymuje sie na ok 60 czy to czujnik temperatury czy sonda czy może to przez zawieszenie mam je właśnie do zrobienia i jeszcze jedno pytanko nie mam zbiezności kuł z tyłu byłem na diagnostyce jeden (fachowiec) powiedział mi że musiała być walona potem szpachlowana i że nie da rady tej zbiezności ustawić a ja wiem że ona nie była ani walona ani szpachlowana nie ma na niej grama szpachli stwierdził że żeby ustawić zbiezność trzeba by było ja rozrywać dwoma samochodami ?? biłem sie w głowe i nie wiedziałem o co chodzi dodam że prowadzi sie elegancko przy 150 rece na głowe i nawet grama jakiegoś z ciągania na boki

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty insert24

Autor
werdo
Starszy USER



Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: głogów
Czw 15:04, 08 Lut 2007

Wiadomość
czesc kolego alfisto
nie wiem ile powinien palić silnik 1,6 ale mój 1,8 mieści sie w 12 litrach po miescie, moim zdaniem nasz walnięty termostat nie kosztuje dużo bo ja za swój dałem ok 75zł, silnik nie osiąga normalnej temp (80-90) i to może być powodem większego spalania, bardzo łatwo to sprawdzić, odpal zimny samochód i popatrz czy nagrzewają ci sie grube rury które idą do chłodnicy powinny być zimne i chłodnica też, termostat zaczyna się otwierać przy temperaturze ok 80 stopni i dopiero wtedy powinny te rury się grzać, jeżeli chodzi o drugi problem to jeżeli samochód jeździ prosto i niedrze opon to olej to i nie daj sobie tego auta naciągać.
pozdrowionka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty werdo

Autor
insert24
NOWY nie bić...



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Czw 17:17, 08 Lut 2007

Wiadomość
Dzieki za rade a co do zbiezności to wykazało dość sporą rozbieżność opony z tego co widze w normie (fulda) może dlatego sie jakoś trzymają test robiłem na uszkodzonym zawieszeniu łaczniki stabilizatorów do wymiany i strasznie coś stuka może to dlatego dlatego wykazało tak sporą rozbieżność jak to naprawie może sie zmiejszy czy raczej nie ??? nawet nie wiedziałem że termostat jest taki tani do alfy poza tym falują mi obroty przypuszczam silniczek krokowy no i oczywiście wariator wiadomo wszyscy mnie pytają czy to ropniak Wink ja widać troche muszę do niej dołożyć

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty insert24

Autor
sarniak11
Stały Bywalec



Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Sól
Czw 17:30, 08 Lut 2007

Wiadomość
podtrzymuje opinie werda, na moje oko to roeniwz na bank termostat, który nie otweira przeplywu jak silnik osiagnie odpowiednia temp.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty sarniak11

Autor
alfato
Administrator



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sława
Płeć: Chłop
Czw 21:55, 08 Lut 2007

Wiadomość
duże spalanie - wadliwa sonda lambda, falowanie obrotów tzw. "lewe powietrze" sprawdz wszystkie weże pomiędzy przepływką a przepustnicą te cienkie też - odpowietrzające komore silnika , potem dopiero krokowy, jeżeli temperatura nie podchodzi Ci do wiecej niz 60 stopni tak jak Ci pisza termostat walniety - jak jest zimny puszcza płyn na chłodnice poprostu nie zamyka jest cały czas otwarty a powinien sie otwierac przy około 90 stopniach
pzdr
betavulgaris
ps

a może miejscowość z jakiej jesteś


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty alfato

Autor
piotrcar
Juz Użytkownik ;-)



Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw\Szwecja
Czw 22:51, 08 Lut 2007

Wiadomość
Witam.Ja tez mam 1.6 i tak w 12 po miescie sie mieszcze ale ja jezdze na krotkich odcinkach,ale na trasie jadac tak do 120 to bierze tylko 8.A co do termostatu to tak na moj rozum to mozna by bylo sprawdzic bez zapalania samochodu oczywiscie na zilnym silniku.Wystarczy ta gruba rure nacisnac i patrzec czy plyn sie podnosi w zbiorniku wyrownawczym,bo przeciez na zilnym silniku termostat powinien byc zamkniety i nie powinien puszczac i plyn nie powinien sie podnosic.Ale to tylko moje myslenie.poprawcie mnie jesli zle mysle.pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty piotrcar

Autor
insert24
NOWY nie bić...



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Czw 23:50, 08 Lut 2007

Wiadomość
Skąd jestem Strzegowo pewnie nic ci to nie mówi równe 100 km. od wawy w strone Gdańska mała mieścina leżaca przy trasie E7 chyba że Smigasz czasami na Mazury z centralnej polski to na pewno przejeżdzałeś

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty insert24

Autor
alfato
Administrator



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sława
Płeć: Chłop
Pią 0:37, 09 Lut 2007

Wiadomość
qrde daleko - ale zrób jak Ci radzimy Alfy jak je się kocha odpłacaja tym samym Laughing
pzdr
betavulgaris


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty alfato

Autor
areks
Administrator



Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NRW / Niemcy
Płeć: Chłop
Pią 0:44, 09 Lut 2007

Wiadomość
piotrcar napisał:
Witam.Ja tez mam 1.6 i tak w 12 po miescie sie mieszcze ale ja jezdze na krotkich odcinkach,ale na trasie jadac tak do 120 to bierze tylko 8.A co do termostatu to tak na moj rozum to mozna by bylo sprawdzic bez zapalania samochodu oczywiscie na zilnym silniku.Wystarczy ta gruba rure nacisnac i patrzec czy plyn sie podnosi w zbiorniku wyrownawczym,bo przeciez na zilnym silniku termostat powinien byc zamkniety i nie powinien puszczac i plyn nie powinien sie podnosic.Ale to tylko moje myslenie.poprawcie mnie jesli zle mysle.pozdro


Piotrcar mi moja 166tka 3,0V6 226KM pali na trasce jak naprawde oszczednie jade do 100km/h te 8,5 litra a na miescie roznie, generalnie od 13-18 litrow.
Z tego co pamietam jak mialem 156 2,0TS to miasto palila mi 14-16litrow a trasa,niestety nigdy nie zeszla mi do 8 literkow, cieszylem sie jak bylo 9...hehehe
To sa wlasnie Twin Sparki Twisted Evil Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty areks

Autor
piotrcar
Juz Użytkownik ;-)



Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw\Szwecja
Pią 0:53, 09 Lut 2007

Wiadomość
hej.i tu ci powiem ze masz racje.Moj tato ma renault clio 1,2 a pali mu 10 w miescie benzyny a 12 gazu.SZOK.....Ja tam nie narzekam ze mam 12 jak dla mnie ok.podalem tylko te dane koledze co zaczal watek.A jak mozesz to skomentuj moj watek na temat sprawdzenia termostatu.Bo chce wiedziec czy sie myle a moze mam racje.pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty piotrcar

Autor
alfato
Administrator



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sława
Płeć: Chłop
Pią 0:57, 09 Lut 2007

Wiadomość
[Wystarczy ta gruba rure nacisnac i patrzec czy plyn sie podnosi w zbiorniku wyrownawczym,bo przeciez na zilnym silniku termostat powinien byc zamkniety i nie powinien puszczac i plyn nie powinien sie podnosic.Ale to tylko moje myslenie.poprawcie mnie jesli zle mysle.pozdro[/quote]

płyn sie podniesie nawet przy dobrym termostacie - do chłodnicy masz dwa weże na drugim nie ma zaworu ani termostatu - i mamy naczynia połaczone Smile
pzdr
betavulgaris


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty alfato

Autor
piotrcar
Juz Użytkownik ;-)



Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw\Szwecja
Pią 11:09, 09 Lut 2007

Wiadomość
Dzieki dzieki za wyprowadzenie mnie z bledu.pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty piotrcar

Autor
alfato
Administrator



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sława
Płeć: Chłop
Pią 20:49, 09 Lut 2007

Wiadomość
piotrcar napisał:
Dzieki dzieki za wyprowadzenie mnie z bledu.pozdro

sprawdzenie termostatu - zimny silnik zapalasz i sprawdzasz czy wąż za termostatem , możesz też sprawdzać na chłodnicy (termostat w kierunku chłodnicy) robi sie ciepły - tzn mabiera takiej samej temperatu jak weże przed termostatem tzw. mały obieg - jeżeli temperatura małego i dużego obiegu (obieg z chłodnicą) podnośi sie prawie jednakowo termostat na złom - test góra 3 - 5 minut no chyba że u was jest na dworze z -30 stopni Smile
pzdr
betavulgaris


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty alfato

Autor
piotrcar
Juz Użytkownik ;-)



Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw\Szwecja
Pią 22:20, 09 Lut 2007

Wiadomość
spoko sprawdze to.Tylko wiesz co moja glowa nie moze tego pojac,jak to mozliwe ze temperatura na wskazniku nie idzie dalej jak 60 stopni chyba ze stoje w korku to sie podniesie.jak by byl walniety termostat i otwarty duzy obieg to na krotkim odcinku by sie nie zagrzal to fakt ale nieraz przejezdzam 500km a on dalej na 60:)))ale dodam ze po przejechaniu jakis 3-4km jest juz 50 stopni na wskazniku i juz dmucha cieplym powietrzem.A na dworze poki co jeszcze nie ma -30:P jak narazie jest tylko -10.pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty piotrcar

Autor
alfato
Administrator



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sława
Płeć: Chłop
Pią 23:02, 09 Lut 2007

Wiadomość
piotrcar napisał:
spoko sprawdze to.Tylko wiesz co moja glowa nie moze tego pojac,jak to mozliwe ze temperatura na wskazniku nie idzie dalej jak 60 stopni chyba ze stoje w korku to sie podniesie.jak by byl walniety termostat i otwarty duzy obieg to na krotkim odcinku by sie nie zagrzal to fakt ale nieraz przejezdzam 500km a on dalej na 60:)))ale dodam ze po przejechaniu jakis 3-4km jest juz 50 stopni na wskazniku i juz dmucha cieplym powietrzem.A na dworze poki co jeszcze nie ma -30:P jak narazie jest tylko -10.pozdro


typowy objaw - jak stoisz w korku przez chłodnicę nie przelatuje powietrze i nie chłodzi płynu dlatego rośnie temperatura, jak jedziesz (sprawny termostat reguluje temperture utrzymująć ja w granicach 90, zamyka duży obieg jak temperatura spada i otwiera jak sie podnosi, na sprawnym termostacie jak stoisz , oczywiście przy załozeniu że wczesniej normalnie jechałeś) temperatura płynu w chłodnicy jest mniejsza, jezeli sie podnosi na silniku termostat sie otwiera i daje na duzy obieg, jeżeli stoisz długo i temperatura zaczyna wzrastac włacza sie wentylator itp. itd. - inaczej- powinien się otwierac termostać przy około mogę sie mylić 87 stopni chyba tak na nim jest napisane - a u Ciebie otwiera przy około 60 stopniach i dlatego jak jedziesz trzyma Ci 60 a powinien trzymac około 90 - termostat i wentylator na chłodnicy mają zapewnić optymalną temperatutrę pracy silnika tzn odpowiednio wysoką i odpowiednio stabilną tzn jak najbliżęj wartości optymalnej a jest nia wartość około 90 stopni - jeszcze jedno wysokie spalanie sprawdził bym sondę lambda, masz jakiś miernik jak tak napięcie na przewodach ( masz cztery dwa białe ,szary i czarny na nich powinno byc około (idealnie) 0,5 V oczywiście przy zapalonym silniku, im bliżej 1V V - wymieniaj a najlepiej podepnij sie pod kompa od razu powinien pokazać za bogata mieszanke i bląd sondy

ps tu zobacz [link widoczny dla zalogowanych]
pzdr
betavulgaris


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty alfato

Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny

Forum Strona GłównaProblemy z Waszymi autami!!Spalanie
Obecny czas to Sob 2:37, 20 Kwi 2024
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - Glass˛ Created by DoubleJ(Jan Jaap)
Regulamin