Forum Strona Główna Przydatne instrukcje obslugi,katalogi czesci i inne Informacje odn.systemu S.T.R.
Obecny czas to Czw 9:05, 25 Kwi 2024

Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat
Autor
areks
Administrator



Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NRW / Niemcy
Płeć: Chłop
Nie 9:43, 29 Kwi 2007

Wiadomość
Informacje odn.systemu S.T.R.
REAKCJA ''SPORTOWA '' PEDAŁ PRZYSPIESZENIA
(S.T.R - SPORT THROTTLE RESPONSE)

Przy pomocy wyłącznika umieszczonego na środkowej nakładce deski rozdzielczej, użytkownik może włączyć, alternatywną funkcję zasilania silnika, zaprogramowaną równolegle w software centralki Motronic ME 2.1 obok funkcji standardowej.

Tak więc użytkownik może zmieniać reakcję silnika przez naciśnięcie pedału przyspieszenia zamieniając jazdę „normalną” (zawsze zgodną z „image” samochodu) na jazdę „sportową” (maksymalna szybkość reagowania).

S.T.R. umożliwia w ten sposób doświadczonemu kierowcy jazdę efektywną i szybką z możliwością jednocześnie swobodnego kierowania pojazdem w każdych warunkach i/lub zgodnie z preferencjami kierowcy.

Układ ten, dzięki wykorzystaniu możliwości przepustnicy sterowanej elektronicznie pozwala na uzyskanie nie dla identycznych nacisków na pedał przyspieszenia - dwóch różnych reakcji silnika, zależnych od wybranego programu sterowania przepustnicą, tj. albo jazdy sportowej z gwałtownym przyspieszeniem, albo jazdy łagodnej, bardziej komfortowej, odpowiedniejszej do poruszania się po mieście. Styl jazdy zależy od wyboru kierowcy.

Układ wtryskowy Motronic ME 2.1 steruje otwarciem przepustnicy w oparciu o przyspieszenia żądanie przyspieszenia spowodowane naciśnięciem na pedał przyspieszenia. Pedał przyspieszenia połączony jest z potencjometrem, który przesyła sygnał napięcia do centralki, w której przetwarzany jest w oparciu o wymaganie użytkownika na przewidziane programem większe lub mniejsze otwarcie przepustnicy. Do zmiany programu przyspieszenia nie wystarczy tylko naciśnięcie wyłącznika (który może być naciśnięty przypadkowo również przez pasażera) ale wymaga całkowitego zwolnienia pedału przyspieszenia co potwierdza zgodę kierowcy na zmianę programu. Dopiero po zwolnieniu pedału przyspieszenia zastosowany zostanie przez centralkę nowy program przyspieszenia, powodując zapalenie się odpowiedniej lampki sygnalizacyjnej LED.

Przy każdym uruchomieniu silnika centralka przełącza się na program „STANDARD”. Użytkownik naciskając przycisk S.T.R. (i zwalniając całkowicie pedał przyspieszenia, aby następnie ponownie przyspieszyć) może uruchomić program sterowania przepustnicą „SPORT” stosowany dla jazdy sportowej. Ponowne naciśnięcie przycisku (po całkowitym zwolnieniu pedału przyspieszenia i następnie ponownym naciśnięciu pedału) powoduje powrót do programu „STANDARD”.

Można również przejść automatycznie z programu „STANDARD” do programu „SPORT” (automatic shift) poprzez szybkie naciśnięcie pedału przyspieszenia, bez naciskania wyłącznika lub zwolnienie pedału przyspieszenia: ta zmiana programu jest szczególnie użyteczna podczas nagłych przyspieszeń przy wyprzedzaniu lub manewru awaryjnego.

Po zakończeniu manewru awaryjnego układ powraca do stanu wybranego uprzednio przez kierowcę. Lampka sygnalizacyjna LED umieszczona obok wyłącznika S.T.R. sterowana jest bezpośrednio przez centralkę ME 2.1 sygnalizuje włączenie programu „SPORT”.

Zrodlo:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty areks

Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Strona GłównaPrzydatne instrukcje obslugi,katalogi czesci i inneInformacje odn.systemu S.T.R.
Obecny czas to Czw 9:05, 25 Kwi 2024
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - Glass˛ Created by DoubleJ(Jan Jaap)
Regulamin